Sărbătoarea Paștelui este Sărbătoarea Învierii, o sărbătoare a re-nașterii. Totul se înnoiește, se primenește. Sărbătoarea iertării, împăcării cu noi și cu ceilalți, trebuie simțită și trăită așa cum se cuvine: sănătoși, în pace și armonie.

Pentru a nu afecta critic sănătatea noastră şi a evita indigestia provocată de mesele copioase în perioada sărbătorilor pascale, se recomandă:

– substituirea produselor de origine animală, carnea de porcină, miel, prăjelile şi maioneza, cu produse preparate la grătar – peştele, carnea de pui, lactatele, ouăle fierte, garniturile cu sosuri vegetale.
– pentru micșorarea efectului grăsimilor, trebuie de consumat legume la orice masă ridiche, castraveți, roșii, ceapă verde și salată verde.
– consumul moderat al plăcintelor şi al cozonacilor,
– evitarea exceselor de bucate culinare, respectarea regimului de alimentație cu intervalul între mese de cel puţin trei ore.
– pentru o alimentație echilibrată, se recomandă varierea meselor cu produse bogate în grăsimi şi greu digerabile, cu alimente ușoare, cum sunt cerealele, fructele, legumele şi produsele lactate.
– un remediu simplu pentru a evita indigestia în urma consumului de ouă roşii este utilizarea ceaiului cu adăugarea a câte o lingură de oţet de mere şi miere de salcâm, inclusiv a ceaiurilor din ierburi.
– administrarea medicamentelor imediat după consumul alimentelor în cazuri de apariţie a stărilor de „balonare”.
– pentru o digerare mai ușoară, se recomandă organizarea plimbărilor la aer liber, în parcuri, pădure, cu evitarea stării pasive, de repaos.
– în cazuri de apariție a indigestiei cu simptome de greaţă, dureri în abdomen, diaree sau constipații, se recomandă consumul de lichide, cum ar fi supele de legume şi ceaiurile din plante şi ierburi.